PATVIRTINTA
VšĮ Ukmergės ligoninės direktoriaus
2023 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. V-95
VšĮ Ukmergės ligoninės vertybės
Saugodami vieną iš svarbiausių visuomenės vertybę – žmogaus sveikatą, nuosekliai ir kryptingai dirbame savo kasdieniniame darbe vadovaudamiesi šiomis profesinėmis ir žmogiškosiomis vertybėmis:
Ją suprantame visų pirma kaip pagarbą žmogaus gyvybei, kurią laikome absoliučia vertybe ir absoliučiu prioritetu. Taip pat – pagarbos jausmas kiekvienam pacientui, kiekvienam kolegai mums yra prioritetas, nes skaitymasis su kito asmens jausmais, mintimis, idėjomis, norais bei poreikiais yra pagrindas siekiant geresnio rezultato profesinėje veikloje.
Ji mums reiškia apsvarstytą ir sąžiningą pasirinkimą, įsitikinimą, kad jis teisingas ir jo padarinių pripažinimą. Ši vertybė mums svarbi, nes būdami atsakingais žadame tik tai, ką galime ištesėti, sudėtingose situacijose ieškome sprendimų, nekaltiname kitų. Visa tai, reikšmingai prisideda prie komandinio darbo efektyvumo stiprinimo. Be to, stiprina paciento pasitikėjimą mediku, kas padeda pasiekti efektyvesnio gydymo, sprendžiant individualias problemas.
Visa, ką gydydamas matysiu ar girdėsiu, ar šiaip ką, net ir nekviestas gydyti, patirsiu apie žmonių įprastą gyvenimą, nutylėsiu ir laikysiu paslaptyje, jei nebus reikalo tai viešai paskelbti“ (Hipokrato priesaika, IV a. pr.. Kr.). Gydytojai bei kiti ligoninės darbuotojai, kuriems prieinama informacija, sudaranti asmens sveikatos paslaptį, saugo ir neviešina ligoninės lankytojų pateiktos informacijos. Šios vertybės laikymasis mums svarbus, nes tai būtinas paciento ir gydytojo tarpusavio pasitikėjimo ir sėkmingo bendradarbiavimo pagrindas. Tam, kad pacientas galėtų pateikti visą informaciją, kuri gali būti svarbi diagnozuojant ar gydant ligą, jis turi jaustis užtikrintas, kad informacija, kurią patiki gydytojui, netaps prieinama tretiesiems asmenims.
Profesinėje veikloje esame iškėlę sau aukštus reikalavimus, nuolat tobuliname savo profesinę kvalifikaciją. Ši vertybė mums svarbi, nes užtikrina ligoninės lyderystę ir reputaciją. Mūsų pacientams šį vertybė užtikrina kokybiškų sveikatos priežiūros paslaugų gavimą.
Siekdami kuo efektyvesnio ir kokybiškesnio sveikatos paslaugų teikimo, savo veiklą koordinuojame taip, kad būtų išvengiama žalos, galinčios įvykti dėl sisteminių ir žmogiškųjų klaidų. Didelį dėmesį skiriame ne tik vadybai, saugos sistemoms ligoninėje, bet ir darbuotojų suvokimui apie pacientų saugą, jų požiūriui, kompetencijai ir elgesiui.
Jai keliame ypatingai aukštus reikalavimus, nes visų sveikatos priežiūros paslaugų teikimas, prieinamumas, viešinimas, paciento teisių įgyvendinimas, procesų valdymas ir kita yra paremti bendravimu – informacijos perdavimu ir gavimu.
Esame įsipareigoję sau suprasti mūsų pacientų ir jų artimųjų poreikius ir tai, kaip į juos reaguoti. Ši vertybė skatina artimą paciento, jo artimojo ir mediko ryšį, kuris ypač svarbus sėkmingam gydymui.
Ši vertybė mums reiškia ne tik pagarbą paciento orumui ir jo vertybėms, bet ir paciento pažeidžiamumo pripažinimą, stengimąsi į jį deramai atsižvelgti. Suprantame, kad jei pacientas jaučia gydytojo, slaugytojo ar kito sveikatos priežiūros specialisto užuojautą, įmanoma, kad jis labiau pasitikės jų pasiryžimu jam padėti ir šis pasitikėjimas paspartins patį sveikimo procesą.
Dirbdami komandoje suvienijame pastangas ir įgūdžius siekdami tų pačių tikslų. Ši vertybė suteikia komandos nariams aukštesnį emocinio saugumo lygį, pasitikėjimą savimi ir gebėjimą planuoti bei kartu spręsti susidarančias problemas. Be to, tai kuria sveiką darbo aplinką, skatina kūrybinę veiklą, padeda pasirinkti tinkamiausias veiklos strategijas.
Medicina yra sudėtinga ir specializuota, todėl būtina, kad skirtingų žinių ir įgūdžių turintys gydytojai tarpusavyje glaudžiai bendradarbiautų. Bendradarbiaudami tiek su kolegomis, tiek su kitų įstaigų sveikatos priežiūros specialistais galime sutelkti savo išteklius ir žinias, kad pasiektume tai, ko negalime padaryti vieni.
Skatiname darbuotojus siekti nuolatinio progreso, pasitelkiant idėjas ir naujoves. Stengiamės atrasti naujas technologijas ir skaitmeninius sprendimus, kad galėtume nuolat mokytis, siekdami teikti geriausios kokybės sveikatos priežiūros paslaugas.
Suprasdami įsiklausymo į darbuotojų poreikius, sprendimo priėmimo laisvės, saviraiškos galimybės svarbą, ligoninėje kuriame atvirą kultūrą, kurioje vertiname pasitikėjimą, skaidrumą ir bendradarbiavimą.